Ejeren af onlinebutikken GrillSymbol (herefter benævnt onlinebutikken eller sælgeren) er Grillsymbol OÜ (registreringskode 11517077), beliggende på Suur-Sõjamäe tn 19a, Tallinn, Harjumaa, 11415, Estland. Ved at acceptere vilkårene bekræfter køber, at han har læst salgskontraktens vilkår, er enig med dem og opfylder dem.
Gyldigheden af salgskontrakten, produkt- og prisoplysninger
Salgsbetingelserne gælder for køb af varer fra netbutikken. Priserne på de produkter, der sælges i netbutikken, er angivet ved siden af produkterne. Et leveringsgebyr kan tillægges produktprisen. Alle priser på varer solgt i netbutikken er i euro. Varernes pris og tilgængelighed kan ændres løbende og uden varsel. Hvis køber har afgivet en ordre, før varens pris er ændret, gælder den på ordreafgivelsen gældende pris. Leveringsgebyret vises til køber ved gennemførelse af ordren. Oplysninger om produktet gives i Webshoppen direkte ved siden af produktet.
Dannelse af ordren
Det er muligt at købe de varer med linket ”Læg i kurv” i netbutikken. For at bestille varerne skal du tilføje de ønskede produkter til indkøbskurven. De påkrævede datafelter skal udfyldes for at gennemføre ordren. Gebyrets størrelse vises derefter på skærmen, som kan betales sikkert via følgende betalingsmetoder: PayPal, Klarna, Make Commerce.
NB! Når du betaler med et banklink, skal du sørge for at trykke på knappen ”Tilbage til forretningen” på bankens side.
Betalinger formidles af Esto Eesti og Paypal Inc. Betaling for køb foregår uden for netbutikken i et sikkert miljø – ved betaling med et banklink i det sikre miljø i den respektive bank og ved betaling med kreditkort i det sikre miljø i Esto Estland. Sælger har ikke adgang til kundens bank- og kreditkortdata. Salgskontrakten anses for indgået ved modtagelse af det beløb, der skal betales ifølge ordrebekræftelsen til netbutikkens foliokonto. Ubetalte ordrer vil ikke blive opfyldt af sælger.
Efter at have foretaget betalingen sender netbutikken køberen en ordrebekræftelse og en faktura.
Ejeren af netbutikken er den ansvarlige behandler af personoplysninger og videregiver de personoplysninger, der er nødvendige for at foretage betalinger, til den autoriserede databehandler Esto Eesti.
Levering
Varerne sendes over hele Danmark. Gratis fragt ved køb over 1000kr gælder på fastlandet. Ved køb under 1000kr betaler køber forsendelsesomkostningerne på 99kr.
Levering indenfor Danmark tager normalt 5-7 dage.
I særlige tilfælde tager det længere tid at levere varerne end normalt. I dette tilfælde vil køber blive underrettet om forlængelse af leveringen.
Produkterne leveres til den adresse, der er angivet ved bestilling. Køber informeres om levering via disse kontaktoplysninger.
Køber er ansvarlig for rigtigheden af sine oplysninger. Eventuelle ekstra omkostninger forbundet med forsinket eller gentagen forsendelse af forsendelsen på grund af ukorrekte oplysninger afgivet af køber, betales af køber.
Vi beder dig tjekke din e-mail og SMS for beskeder fra leveringsfirmaet og desuden følge instruktionerne ved aflevering af produkterne. Hvis du ikke modtager nogen information om din levering 72 timer efter bestillingen er afgivet, bedes du sende en e-mail med dine ordreoplysninger. Dette tidsrum (72 timer) inkluderer ikke weekender og helligdage. Send e-mailen til: support@grillsymbol.com
VIGTIG! Før du modtager pakken fra kureren, skal du sikre dig, at pakken ikke viser tegn på skade. Hvis pakken er let beskadiget, og du mener, at dens indhold kan være intakt, skal du skrive en note om tilbuddet, før du accepterer det. Hvis pakken er alvorligt beskadiget, og du er sikker på, at dens indhold også kan være beskadiget, skal du ikke acceptere forsendelsen.
Fortrydelsesret
Ved modtagelse af de købte varer har kunden ret til at fortryde salgskontrakten, erstatte eller returnere varerne inden for 14 dage fra leveringsdatoen. For at igangsætte returneringsprocessen skal kunden indsende en skriftlig erklæring til sælgeren på support@grillsymbol.com. Sælger er forpligtet til at tilbagebetale købsbeløbet inden for 14 dage fra modtagelsen af fortrydelsesopgørelsen.
Kunden er ansvarlig for omkostningerne forbundet med returnering af varerne, medmindre det bestilte produkt er forkert eller defekt. Sælger forbeholder sig retten til at nægte returnering af varer, der ikke er i original stand, mangler original emballage, mangler købskvittering eller er underlagt andre restriktioner for returnering baseret på gældende lovgivning (f.eks. specialfremstillede produkter). I særlige tilfælde kan netbutikken acceptere brugte eller beskadigede varer til nedsat pris.
Sælger kan tilbageholde en tilbagebetaling, indtil varerne er modtaget, eller indtil kunden fremlægger bevis for returnering, alt efter hvad der indtræffer først. Hvis kunden har valgt en anden leveringsmetode end sælgers sædvanlige metode, refunderes eventuelle overskydende omkostninger ud over den sædvanlige leveringsmetode ikke. Sælger er ikke ansvarlig for manglende betaling eller forsinkelser i tilbagebetaling af returnerede varer, hvis kunden afgiver urigtige oplysninger, der er nødvendige for tilbagebetalingen.
Sælger forbeholder sig retten til at annullere opfyldelsen af en ordre eller et køb, og underrette kunden via e-mail med årsagen til annulleringen (f.eks. forkert salgspris i e-shoppen). I sådanne tilfælde refunderes omkostningerne ved ordren/købet.
Ret til at indgive et krav
Sælger er ansvarlig for, at de solgte varer til kunden ikke er i overensstemmelse med aftalevilkårene eller for mangler, der var til stede på leveringstidspunktet og viser sig inden for to år efter, at varen er overgivet til kunden.
Ved modtagelse af varerne bedes du straks efterse produktets emballage. Eventuelle skader på emballagen skal dokumenteres omgående, da senere reklamationer ikke tages i betragtning. I tilfælde af en defekt har kunden ret til at kontakte sælger inden for to måneder ved at sende en e-mail til support@grillsymbol.com eller ringe til +372 6 827 212.
Sælger hæfter ikke for mangler, der opstår efter varen er overdraget til kunden. Hvis varen har mangler, som sælger er ansvarlig for, vil sælger enten reparere eller erstatte den defekte vare. Hvis reparation eller udskiftning ikke er mulig, refunderer sælgeren alle gebyrer angivet i salgskontrakten. Sælger vil besvare kundens klage skriftligt eller i et format, der muliggør skriftlig gengivelse inden for 15 dage.
Direkte markedsføring og behandling af personoplysninger
Netbutikken bruger kun de personlige data, som køberen har indtastet, til at behandle ordren og sende varerne til køberen. Netbutikken overfører personoplysninger til den virksomhed, der leverer transportydelsen, for at kunne levere varerne til køberen.
Netbutikken sender kun nyhedsbreve og tilbud til købers e-mailadresse, hvis køber har udtrykt ønske herom ved at indtaste en e-mailadresse på hjemmesiden og har tilkendegivet sit ønske om at modtage direkte mail-beskeder.
Køber kan til enhver tid fravælge tilbud og nyhedsbreve sendt til e-mail ved at give os besked på e-mail eller ved at følge instruktionerne i den e-mail, der indeholder tilbuddene.
Løsning af argumenter
Hvis køber har klager over Netbutikken, skal de sendes til info@grillsymbol.com eller på telefon +372 6 827 212.
Køberen kan henvende sig til platformen for at løse forbrugertvister i Den Europæiske Union.