Ved modtagelse af de købte varer har kunden ret til at fortryde salgskontrakten, erstatte eller returnere varerne inden for 14 dage fra leveringsdatoen. For at igangsætte returneringsprocessen skal kunden indsende en skriftlig erklæring til sælgeren på support@grillsymbol.com. Sælger er forpligtet til at tilbagebetale købsbeløbet inden for 14 dage fra modtagelsen af fortrydelsesopgørelsen.

Kunden er ansvarlig for omkostningerne forbundet med returnering af varerne, medmindre det bestilte produkt er forkert eller defekt. Sælger forbeholder sig retten til at nægte returnering af varer, der ikke er i original stand, mangler original emballage, mangler købskvittering eller er underlagt andre restriktioner for returnering baseret på gældende lovgivning (f.eks. specialfremstillede produkter). I særlige tilfælde kan netbutikken acceptere brugte eller beskadigede varer til nedsat pris.

Sælger kan tilbageholde en tilbagebetaling, indtil varerne er modtaget, eller indtil kunden fremlægger bevis for returnering, alt efter hvad der indtræffer først. Hvis kunden har valgt en anden leveringsmetode end sælgers sædvanlige metode, refunderes eventuelle overskydende omkostninger ud over den sædvanlige leveringsmetode ikke. Sælger er ikke ansvarlig for manglende betaling eller forsinkelser i tilbagebetaling af returnerede varer, hvis kunden afgiver urigtige oplysninger, der er nødvendige for tilbagebetalingen.

Sælger forbeholder sig retten til at annullere opfyldelsen af en ordre eller et køb, og underrette kunden via e-mail med årsagen til annulleringen (f.eks. forkert salgspris i e-shoppen). I sådanne tilfælde refunderes omkostningerne ved ordren/købet.

 

Ret til at indgive et krav

Sælger er ansvarlig for, at de solgte varer til kunden ikke er i overensstemmelse med aftalevilkårene eller for mangler, der var til stede på leveringstidspunktet og viser sig inden for to år efter, at varen er overgivet til kunden.

Ved modtagelse af varerne bedes du straks efterse produktets emballage. Eventuelle skader på emballagen skal dokumenteres omgående, da senere reklamationer ikke tages i betragtning. I tilfælde af en defekt har kunden ret til at kontakte sælger inden for to måneder ved at sende en e-mail til support@grillsymbol.com eller ringe til +372 6 827 212.

Sælger hæfter ikke for mangler, der opstår efter varen er overdraget til kunden. Hvis varen har mangler, som sælger er ansvarlig for, vil sælger enten reparere eller erstatte den defekte vare. Hvis reparation eller udskiftning ikke er mulig, refunderer sælgeren alle gebyrer angivet i salgskontrakten. Sælger vil besvare kundens klage skriftligt eller i et format, der muliggør skriftlig gengivelse inden for 15 dage.

GrillSymbol Products